29 Aralık 2012

Ömrümüz yükte hafif, pahada ağır,
Aman vermez haramilerden kaçırılmış
Hem olmuş, hem olmamış istediğimiz
Belki bana düşündürdüklerini
Bir gün sen de düşüneceksin.
Turgut Uyar / Sokaktan Geçen Kadın
 
 
Bilmediğiniz kelimelerin altını çizin, derdi
Öğretmenim.
Bunca yıl, bunca yol, bunca hayat ve kitaptan sonra
Bütün kelimelerin altını çiziyorum.
...

-Öğretmenim, artık izin istiyorum.
Murathan Mungan / İzin
 
 
Güzel bir rüya:
yanımda birisi
var, tanımadığım
birisi. ‘ben yokken
ne yaptın?’diyor.
‘I didn’t exist’ diyorum.
...
‘Bende’ diyor.
Lale Müldür
 
 
bizim uslanmaz ruhlarımız
hiç kumrulaşabilir mi?
suskuyla yanyana oturan iki kumru
iki sevgili yanyana oturarak
uzun süre hiç konuşmadan
yani kumrulaşabilinir mi?
Lale Müldür
 
 
Biz iki çocuktuk,
birbirimizden başka kahramanımız yoktu
sessizce yürüyorduk birbirimize çıkan içimizdeki en uzun yolu...
Haydar Ergülen / Biz
 
 
 
Alışıyor insan kendini içinde tutmaya, dilinin altındaki baklaları ıslatmadan konuşmaya, sultanlara yaraşır bir sağırlığa…
Alışıyor işte!..
Tezer Özlü